Pesan seorang Guru :

"Jika sekadar sampai pada kulit sahaja tanpa "roh" silat yang sejati ia tidak layak menerima warisan pusaka. Jika diterima juga ia dianggap perampas kerana tidak mempunyai peribadi amanah. Bila sudah ada amanah dan peribadi keimanan yang sejati barulah ia layak menjadi GURU. Jika tidak maka guru itu ibarat kencing berdiri, murid kencing berlari. Pelajar dengan guru demikian bermakna seseorang itu akan menjadi bertambah jahat, bongkak dan sombong. Sebaliknya guru yang sebenar guru (murshid) mempunyai telatah dan peribadi yang tinggi, boleh memimpin ke jalan yang diredhai Allah".

Friday, February 27, 2015

Keling memperbodohkan Melayu

Mari kita sambung kisah Keling Celaka yang mengakibatkan ramai nenek moyang kita terbunuh di bumi Kedah zaman Sultan Ahmad Tajuddin II, zaman panglima Ismail..

Jika benar ahli silat cekak merasai sanad mereka sanad dari Panglima Ismail. Maka kena tahu panglima itu terpaksa berjuang kerana celaka Keling!!!!

Kita sambung kisah dari post berjudul :

Surat Terpenting!!!!! Jangan Percaya dengan Keling!!!!


Setelah Keling menipu orang-orang Melayu Kedah, Bangsa Thai perut hijau menyerang kota Kuala Kedah dan membunuh ramai orang-orang Melayu dan para pembesar Kedah...

Bunuh cek oiii!!! Bunuh!!! bukan sekadar sepak terajang tetapi bunuh nenek moyang kita secara kejam. secara kejam!!!

Beberapa pembesar negeri Kedah ditangkap dan dibawa ke Bangkok sebagai bukti bahawa Kedah dan ditawan Thai....

Para pembesar Kedah di penjarakan di sana.....

Atas usaha secara sulit, sepucuk surat dari salah seorang pembesar telah dikirimkan sampai ke keluarganya... mengisahkan keadaan dan apa yang sebenarnya telah belaku... Baru lah diketahui bahawa kedah diserang setelah ditipu puak celaka Keling!!!! menipu Melayu sehingga ramai nenek moyang kita mati... mati!!! mati!!!

Entah-entah ada yang mati itu memang keturunan nenek moyang kita bertalian darah!!!!

Antara isi terpenting dalam surat ini : [lebih kurang bunyinya]

"aku haramkan keturunan aku berkahwin dengan keturunan Keling......"

Sehingga macam itu marah si pembesar ini.... sudah pasti memang memang memang bangsa ini Celaka... sehingga dia haramkan bersabit dengan Keling Celaka... Sudah pasti!!!... dia alami dan lihat sendiri macam mana Keling Celaka tipu kita.... anak isteri bapa ibu tua muda di bunuh kejam!!!!



Fikir-fikirkan wahai yang konon bersanad dengan Panglima Ismail.... sanggupkah kita yang bawa silat dari panglima Ismail membiarkan bangsa yang sama jadi guru kita konon lebih Melayu dari Melayu.... padahal terang-terang Melayunya melayu merapu....

Ish ish ish kalau ada lagi panglima Ismail atau dia di zaman itu, pasti kena sembelih hidup-hidup kot...

"Melayu buat malu Melayu, Keling jadi tuan memperbodohkan Melayu"

No comments:

Post a Comment

Followers